Thursday, April 22, 2010

Perhaps Love -- Placido Domingo & John Denver

我以为读中学时喜欢的江苏台的海蓉是我一个人的所爱呢(具体事例之一见此),没想到老友也很喜欢。好吧,今天就再说说海蓉的影响。那时候很喜欢海蓉的声音,和其他播音员都不同,温柔可亲,像大姐姐一样,而且她很有知识,总是有无穷无尽的音乐可以介绍给我们。除了西洋古典,还有外国,港台流行乐。我记得就是在她的节目里第一次听到好多的歌,比如《答案在风中飘》,《五百英里》,《昨日重现》,《乡村小路带我回家》,还有这一首多明戈和约翰丹佛的《也许爱》。那时我的英文不好,基本听不懂唱的啥。但这一首歌,非常不同,因为是美声的多明戈和通俗的丹佛合做演绎丹佛的作品,两种唱法互相映衬,有特别的感觉。



Perhaps Love
Artists : Placido Domingo , John Denver

Perhaps love is like a resting place
A shelter from the storm
It exists to give you comfort
It is there to keep you warm
And in those times of trouble
When you are most alone
The memory of love will bring you home

Perhaps love is like a window
Perhaps an open door
It invites you to come closer
It wants to show you more
And even if you lose yourself
and don't know what to do
The memory of love will see you through

O love to some is like a cloud
To some as strong as steel
For some a way of living
For some a way to feel
And some say love is holding on
And some say letting go
And some say love is everything
Some say they don't know

Perhaps love is like the ocean
Full of conflict full of pain
Like a fire when it's cold outside
A thunder when it rains
If I should live forever
And all my dreams come true
My memories of love will be of you

And some say love is holding on
And some say letting go
And some say love is everything
Some say they don't know

Perhaps love is like the ocean
Full of conflict full of pain
Like a fire when it's cold outside
A thunder when it rains
If I should live forever
And all my dreams come true
My memories of love will be of you

约翰丹佛真是个浪漫的人,“如果我能永生,所有的梦想都成真,我的爱的记忆将会是你”,真的感人呢。后来得以完整地欣赏多明戈的这一张跨界的专辑,也是很喜欢。其中还有一首丹佛的作品,为他的妻子写的深情款款的《安妮的歌》,也是多少人的所爱呢(包括本人啦),最近齐豫也用她的天籁般的声音演绎了这首歌,有兴趣的可以去搜来听听。

现在回想起来,海蓉真的是对当年那个懵懵懂懂的我的音乐爱好起了至关重要的作用,又或者我的品味和她很像我才喜欢她的节目的。昨天老友提起她曾见过海蓉。我问,她啥样?她可是我当年的偶像啊!时间久远,老友亦记不起,却搜出了海蓉的博客,害得我花时间去读,然后有些失望,发现我的偶像也和我们一样,都是平常人,也要亲自吃饭,亲自上厕所(这些博客可没写啊,是我自己想象的),也有迷惑,也要追求寄托。之后我就想,我们也长大了,我们不需要偶像了,因为我们自己就是自己的偶像。

在这里,我还是要怀念她带给我的影响。这两篇是她的博客里登载的对她的访问,算是回忆录吧,是我最喜欢的篇章。

http://blog.sina.com.cn/s/blog_4b10f3fd010008o2.html

http://blog.sina.com.cn/s/blog_4b10f3fd010008om.html

No comments: