Sunday, May 14, 2006

Life Drawing from Three Years Ago



下雨天,多发贴吧。这是当年和Jade一起上素描课时我的大作。模特非常年轻美丽,所以说我爱看美的东西是有缘由的,就是让人画得心情舒畅。相信这一点Jade是有相同的体会。以下是当年写得心得。

I took a beginner's life drawing class in the fall of 2003. Thinking that we probably would start with still life, I went to the class and was only shocked into speachlessness when the model took off her clothes and we were told to draw. After 10 weeks I feel comfortable working with models and now I see human bodies as objects of art. I hope you think so, too. Here are some of my charcoal drawings of 10 to 20-mimute poses.

5 comments:

Anonymous said...

看起来是个很强壮而不是很妩媚的模特

allegro said...

这难道算是强壮?我可没看到有什么赘肉啊。

Anonymous said...

LADY,没有赘肉还不强壮?

allegro said...

没有赘肉就要强壮吗?我的画功很不好,可能失真太多才让你有这种感觉吧.

Anonymous said...

再仔细看看,感觉模特的肌肉很结实,这大约是为什么我感觉她强壮吧

相比之下我更喜欢你的中国画. 而我觉得最棒的是你的摄影