Tuesday, March 16, 2010

天气,Radar

整个周末和星期一都是狂风暴雨,我真是讨厌这nor'easter天气。亏得我有强大的内心和对春天的热切渴望,要不然我真的要抑郁了。周末听了很多遍 Both Sides Now,倒也是应景呢:

But now they (clouds) only block the sun
They rain and snow on everyone
So many things I would have done
But clouds got in my way

就在昨天风雨交加的时刻,小狗Radar在它散步的路上偷吃灭鼠药,真是不知好歹!它被紧急灌了20毫升3%双氧水催吐,又被带到兽医那喂活性炭,今天就又是活灵活现了,就是闻起来有点莫名其妙的臭。哎,宠物就是长不大的小孩啊,而且Radar还是个不会吸取教训的狗。多亏我没养宠物。

今天艳阳高照。我很高兴这周都会是这样的天。

1 comment:

allegro said...

Not a good week for the dogs: Strider got bitten by a mean German Shepherd. He now sports a nasty wound on his left side, swollen (as big as an egg), and shaven. Poor guy. He is turning 6 next week, so the birthday portrait must be taken from his right side then. At least he and Radar are as handsome as the winner of the Best in Show at Crufts!